איך בונים מותג בשוק תחרותי ?

חשיבות מיתוג בשוק תחרותי , סיפורו של מותג – "צלוילון"

אז מהו מותג, מדוע חשוב למתג מוצר בשוק תחרותי?

המונח המקצועי מותג שגור בפיהם של אנשי מקצוע מעולם השיווק ונשמעת רבות בפורומים עסקיים.

יזם הרוצה להקים עסק או שיש מוצר בידו לא מבין מדוע עליו להשקיע מאמצים כספיים ומשאבים על מנת להפוך את העסק או המוצר למותג, שכן תהליך המיתוג מחייב חשיבה מיוחדת, שימוש במשאבים פנימיים וחיצוניים הכרוכים בהוצאות כספיות גבוהות..

בחרתי להסביר מהו מיתוג ומה חשיבותו בעזרת סיפור הצלחה שהיה לי זכות להוביל למותג "צלוילון"

מרק פוסק הוא הבעלים של חברת פוסק יזמות ופיתוח בע"מ ובעלים ומשווק של פתרונות הצללה למרפסות, מוצר הדגל הינו סוכך וילון אותו מיתגנו תחת השם "צלוילון" , את מרק פגשתי לפני כמה חודשים כאשר הוא היה בשלבים מתקדמים של תכנון ויצור מוצר הדגל שלו, ידענו כי יש לנו כחודשיים/שלושה עד שהמוצר יגיע לארץ והבנו שזה הזמן שלנו לבנות את המיתוג והאסטרטגיה השיווקית של המוצרים.

"צלוילון" הוא מוצר סוכך בקטגורית הסוככים ופתרונות לבית. כמוצר יש לו מתחרים נוספים בשוק. החלטנו למתג את המוצר כמוצר בקטגורית LIFESTYLE, החלום הישראלי הוא בית עם מרפסת , בשנים האחרונות המרפסת הפכה לסטנדרט איכות ויוקרה ולכן "צלוילון" הוא לא רק סוכך המגן מהשמש, הוא מאפשר רגעים מאושרים בהם המשפחה יכולה לשבת ביחד במרפסת בכל שעות היום, לארח חברים ובני משפחה ,ליהנות מהצללה ומפרטיות ובו בעת לשדר יוקרה, סגנון ועיצוב. מטרתי הייתה לייחס למותג ערכים חיוביים של איכות חיים איכות מוצר, חדשנות ותמורה טובה לכסף

שלבים בבניית המותג

יש לנתח ולזהות פרמטרים הקשורים לתועלות המוצר ולקהל היעד אליו אנו פונים

תועלות מוצר צלוילון- המטרה בזיהוי תועלות המוצר היא להבין מה מיחד את המוצר לעומת מוצרים אחרים , החלטות שלצרכן להעדיף מוצר אחד על אחר לא תלוי בתכונות המוצר אלא במשמעות שיש לתכונות ואילו תועלות אישיות שהצרכן מוצא בהם. ולכן יש לתרגם את התכונות האלו במסרים אותם אנו בוחרים להעביר ללקוח בתהליך בנית המותג .

למוצר צל וילון ישנם התועלות הבאות :

מחיר תחרותי, משווק ישירות ממפעל ללא גורמי תיווך

פשוט להרכבה ופרוק

זמין במגוון גדלים – פשוט לקחת מהמדף

מוצר טכנולוגי אין- כל המוצרים עם מנוע

ניתן לחיבור מספר יחידות לכיסוי מרפסות גדולות.

גימור איכותי ואסטטי

בעל עמידות גבוהה חומרים עמידים לגשם ושמש עם תקן איכות מחמיר.

קהל יעד ופלח שוק- זיהוי ואפיון קהל היעד ופלח השוק במיתוג הינו קריטי בתהליך המיתוג שכן העברת המסרים נבנית בפניה לקהל היעד הנבחר .השפה השיווקית והמסרים מותאמים לקהל היעד

קהל היעד של צלוילון:

השוק הפרטי – הצרכן הסופי

השוק המקצועי- מתקינים ,מפיצים, אדריכלים וכו'

שוק מוסדי – קבלנים, חברות המתמחות בהקמת מרפסות , בתי מלון וכו.

לכל אחד מקהלי היעד הותאמה אסטרטגיה שיווקית התואמת את ערכי המותג

הפניה לקהל היעד הפרטי נעשתה באמצעות קמפיין ממומן של סרטוני תדמית ברשתות החברתיות הקמפיין , פונה אל החלק הרגשי של הצרכן ומשלב בתוכו את ערכי המותג LIFSTYLE , וזמן משפחה .

שם המותג

השם שאנו בוחרים למוצר או למותג צריך להיות זכיר קליט וכדאי שיהיה לו קשר ומשמעות למוצר לדוגמא השם צלוילון- הוא דוגמא קלסית לבחירה מצוינת השם מכיל בתוכו השם אפיון של שתי תכונות חשובות של המוצר הצללה, וסוכך , הלקוח שנתקל בשם המוצר ידע לקשר בין המוצר לתועלת שלו .

רישום המוצר כסימן רשום- המלצתי ללקוחת היא לרשום את השם בעזרת עוד מתמחה ברשם הפטנטים כסימן רשום ולהימנע מבעיות משפטיות עתידיות הקשורות לשימוש בשם המותג.

לוגו

הוא מציג את המאפיינים והשפה ויזואלית של המוצר מטרה שהמוצר שלנו יהיה זכיר , ולכן ישנה חשיבות לשימוש נכון בבחירת , הפונט ,התבנית , סימבול , או בחירת הצבעוניות .

סלוגן

מטרתה סלוגן במיתוג המוצר להעביר ללקוח מסר חד וברור בקשר לתועלות המוצר .

הסלוגן מחבר את הצרכן למוצר ברמה הרגשית ומשקף את ערכי המותג.

אנו בחרנו בסלוגן " לצאת לחופשה במרפסת" הסלוגן משקף את ערכי המותג כמוצר LIFESTYLE

המספר את סיפור החלום הישראלי , המרפסת בתפיסת הצרכן היא מקום למנוחה לפנאי ולארוח.

אפיקי פרסום ושיווק- העברת מסרים

לאחר שנעשה בהצלחה תהליך המיתוג יש לבנות אסטרטגיה שיווקית שתתמוך בערכי המותג בהחדרת המותג לשוק , ובשמירה על המשכיות המותג. אחד התהליכים הכי חשובים בהצלחה של מיתוג היא זכירת וזיהוי המותג על ידי הצרכן , על מנת שהמותג יהיה זכיר יש להשקיע משאבים בפרסום ובהצגת המותג, שימוש חוזר בלוגו בכל הזדמנות, דפוס , שילוט, חתימה אלקטרונית, סימון המוצר , פרסום באינטרנט ובמדיות חברתיות , יחסי ציבור ועוד . אנו בחרנו בסרטון פרסומי היתולי המשקף את הערכים שדל המותג כמו כן שימוש בפרזנטור סמיון גרף

אתר אנטרנט: www.celvilon.co.il

פייסבוק : https://www.facebook.com/search/top/?q=%D7%A6%D7%9C%D7%95%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9F

מאמרים נוספים 
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • LinkedIn Social Icon
  • Facebook Social Icon

כל הזכויות שמורות אילנית פלג | ניהול שיווק ופיתוח עסקי במיקור חוץ

קידום: WixSeoMonstaer