איך זה שאנחנו משלמים המון כסף על קידום ברשת ועדיין לא מרוצים מהתוצאות


פונים אליי בעלי עסקים רבים המשלמים סכומים נכבדים לחברות המתמחות בקידום ברשת שלא מקבלים תמורה ולא מרוצים מהתוצאות .

אותי באופן אישי זה מכעיס, כי אני מבינה את הקושי של הלקוחות לשנות חשיבה, לגייס כספים לעתים במימון על מנת למנף את העסק ובסופו של דבר לראות אותם מאוכזבים ומיואשים .

אז מה לא עובד ???

אני מאוד מאמינה בקידום העסק דרך הרשתות חברתיות, המספרים והנתונים מראים היו שזהו הכלי האפקטיבי ביותר שקיים היום ניתן לשלוט על התקציב ואף לקבל תוצאות טובות בתקציבים נמוכים אפשרות להגיע לקהל ממוקד ומפולח בתקציב נמוך , ניתן למדידה לשליטה ואפשר לשנות את המודעה בכל זמן נתון .

לכן לפני שמוציאים כספים על קידום צריך להבין את המדיה מה לדרוש מחברות הקידום ולהבין שיש לנו הרבה עבודה.

שיווק אפקטיבי ברשת תלוי בשני גורמים: מסרים וכלים להעברת המסרים

איך כותבים מסרים טובים שיגרמו ללקוח לרצות לפנות אליכם ?

השלב הראשון בכתיבת המסר : צריך לעשות "שיעורי בית"

בידול – לחזור לבסיס, לבחון שוב את החזון העסקי ולדייק את הייחוד של העסק והמוצרים.

לרשום מהם התועלות שלי ושל המוצרים שלי למה שהלקוח יבחר דווקא ולא במתחרה שלי , מה חשוב לי שהלקוח ידע עליי .

קהל היעד- מי האנשים שאני מאמין שזקוקים למוצר או לשירות שלי , מה מאפיין אותם התנהגותית , גילאים מגדר וכו האם הפניה שלי מיועדת לאנשים פרטיים או לבעלי עסקים

אני גם לקוח ! - כדי לייצר מסר איכותי ללקוח כדי להיכנס לרגע ל"נעליו של הלקוח" ולזכור שגם אנחנו לקוחות וצרכנים ולשאול את עצמנו מהחשוב לנו כלקוחות איך היינו רוצים שיפנו אלינו, איזה שירות היינו רוצים לקבל? המסר מספר את הסיפור שלנו כבעלי עסקים ולגבי מוצרים.

השלב השני : שלב השאלות

אילו השאלות שאנו צריכים לשאול את עצמנו בדרך ליצירת המסר

איך אני אספר ללקוח שכדאי לו לבחור בי?

איך אני אספר לו שאני מקצועי, אמין, שירותי, בעל מוניטין

איך אני הופך להיות מעניין ?

האם זה פוסט טוב ששווה לשלם עבורו ?

האם אני מוכן להיחשף ברשת ולהעלות סרטונים ?

אני לא יכול לספר הכל אז במה אני מתמקד?

האם אני צריך לייצר תוכן עבור כל אחד מהשירותים \ מוצרים או לכל אחד בנפרד

השאלה הכי חשובה: מה הלקוח באמת צריך ממני? – והתשובה היא לא המוצר או השירות אלא התועלת הנוספת שהוא מקבל כגון : "שאשתי תהייה מרוצה" " מוצר שאוכל להשוויץ בפני המשפחה"

" שקט נפשי" ועוד......

כלים להעברת מסרים

כתיבת פוסטים :

ברשתות החברתיות יש שפה ! כתיבת פוסטים יומרניים המספרים על המוצר לא אפקטיביים לרשתות החברתיות .

כשכותבים פוסט כדי לפנות באופן ישיר אל הלקוח לספר לו על המוצר מנקודת המבט שלכם, לספר על החוויה שלכם ולשתף את הלקוח בתהליך. ליצר בפוסט אלמנט אישי שייצר הזדהות ותועלת

חשוב להתאים את השפה של הפוסט לקהל ההיעד שהגדרנו ולהשתמש במילים ומסרים שיהיו ברורים לו, ללא צורך בהסברים נוספים.

הפוסטים הכי טובים הם הפוסטים האוטנטיים

כדאי לדעת ! מנתונים שהתפרסמו נמצא כי רוב האנשים נכנסים לרשתות החברתיות דרך המכשירים הניידים

ישנם נתונים לגבי ימים ושעות פעילות בהם התנועה רבה יותר בקהלי יעד מוגדרים .

הלקוח מדפדף בין המידע החדש שקיבל ויעצור אך ורק אם המידע תפס את עינו .

לכן מודעות סטטיות עם מלל רב לא רלוונטיות למדיה . אז איך מעבירים מסר שלם ותועלות בפריים אחד

שימוש בכלים ויזואלים

סרטונים וסרטי תדמית – סרטונים הם הכלי מצוין ודינמי להעברת המסר בצורה הטובה ביותר

אפקטיבי במיוחד לנתוני שירות שונים שרוצים להראות יכולות , תהליכי עבודה , להציג בצורה מוחשית פעילות , פרסומת וכו

סירטוני אנימציה ו GIF – כלי אפקטיבי להעביר מסר בצורה היתולית ,נותן מענה להעביר מסרים כשלא ניתן לייצר סרטון עם אנשים, ניתן לשלב מסרים כתובים ,

גלריה ומצגות דינמיות – משמשת להצגת תיק עבודות , העברת מסרים ויזואלים בצורה דינמית המייצרות עניין בתנועתיות .

סרטוני הסברה וסרטוני מידע – כצרכני תוכן אנו מעונים לקבל מידע שיועיל לנו , מתאים לבעלי מקצוע בעלי ידע איכותי היכול להביא תועלת לצרכן , מדריכים מקצועיים ,בלוגים ברשת , סקירת מוצרים ועוד

תמונות לפני ואחרי – תמונות לפני ואחרי זהו כלי אפקטיבי ביותר לספר ללקוח שהמוצר\שירות באמת עובד ! על ידי שימוש בכלי זה אנו מייצרים אמון עבור הלקוח

קופון הנחה – אוהב מתנות יחיה ! קופונים תמיד עובדים והם דרך מצוינת לייצר תנוע לתוך אתר , קופון ידוע כמביא טרפיק ומייצר הנעה לפעולה .כדי לייצר עם הקופון קישור לאפשרות לקניה מיידית של המוצר .

הגרלה – הגרלות הם דרך וירלית לייצר תנוע ורישום לדף העסקי , כדאי לאחר קיום ההגרלה לתעד את מתן התמורה בפוסט נפרד ליצירת אמינות

LIVE - אם יש לכם קהל עוקבים ואתם רוצים לשתף אותו בתוכן או בפעילות , לייצר עבור הלקוח חוויה אותנטית שבו אתם מזמינים אותו לקחת חלק לחוות אתכם את חווית המיקום והזמן . פעולה זו מייצרת תקשורת פתוחה עם הלקוח ומאפשרת יצירת קשר אישי .

כדאי לייצר הזמנה ללייב עם ערך ללקוחות שיגיע להשתתף ויפנו זמן להשתתף .

חוות דעת חיובית והמלצות - אותנטיות : אנשים לא קונים מוצרים אנשים קונים תועלות , מוצר או שירות שיש לו חוות דעת חיובית כנה של הלקוח ברשתות מייצרת תנוע של לקוחות המגיעים בעקבות חוות הדעת הזו .

בקשו מלקוחות מרוצים לספר על השירות או המוצר שלכם והשתמשו בחוות הדעת ככלי שיווקי אפקטיבי

מאמרים נוספים 
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • LinkedIn Social Icon
  • Facebook Social Icon

כל הזכויות שמורות אילנית פלג | ניהול שיווק ופיתוח עסקי במיקור חוץ

קידום: WixSeoMonstaer